Nejčastější otázky k zálohám

Zde můžete najít časté dotazy, týkající se záloh. Pokud nenajdete odpovědi na své otázky, můžete využít náš kontaktní formulář níže.

Mohlo by Vás zajímat

Zde jsme pro Vás připravili sekci s nejčastějšími dotazy.
  • Jak změnit způsob úhrady záloh?

    Požadavek se změnou nám zašlete přes formulář zde: www.armexenergy.cz/pozadavek-zakaznika a vyberte „Mám dotaz k zálohám".
    Pokud požadujete úhradu záloh bankovním převodem, žádáme Vás o uvedení Vašeho bankovního účtu.
    Pokud požadujete úhradu záloh inkasem, žádáme Vás o uvedení Vašeho bankovního účtu. Nezapomeňte si ve své bance nastavit dostatečný limit, neuvádějte v povolení inkasa VS platby. Bankovní účet naší společnosti naleznete na novém rozpisu záloh.
    Pokud požadujete úhradu SIPEM, žádáme Vás o doložení spojovacího čísla SIPO. Upozorňujeme Vás, že SIPO je naváděno měsíc dopředu (po 20tém dni v měsíci), je tedy možné, že změna bude provedena až od následujícího měsíce.

  • Jak byla vypočtena záloha, aby byla její výše optimální?

    Výše záloh se počítá podle Vaší spotřeby a nastavuje se vzhledem k vývoji a značnému nárůstu cen energií tak, aby Vás chránila před vysokým nedoplatkem na konci zúčtovacího období. Východiskem pro určení spotřeby je:

    a. Spotřeba z Vašeho posledního vyúčtování, pokud je zúčtovací období alespoň 9 měsíců.

    b. Pokud je zúčtovací období kratší než 9 měsíců, bereme průměr spotřeby od distribuce za dobu posledních 3 let.

    c. Pokud nemáme ani tuto informaci, pak vycházíme z předpokládané spotřeby zákazníka dle smlouvy.

  • Proč došlo k navýšení záloh?

    Nastavení záloh je vhodné průběžně aktualizovat, aby Vás při ročním zúčtování nepřekvapily nedoplatky za energie. Zdražení energií již postupně oznámily téměř všechny velké společnosti v Česku a další se na to chystají. Všichni dodavatelé, nás nevyjímaje, upravují také výši záloh na dodávky energií a zohledňují v nich významný nárůst cen energií v letošním roce. Oproti tomu také úpravou záloh reagujeme na zavedení tzv. úsporného tarifu, kdy zákazníkům s nárokem na podporu automaticky platby záloh snížíme o danou slevu.

  • Mohu si zálohy nechat snížit?

    Snížení záloh v tuto chvíli není možné, výše záloh je nastavena tak, aby Vám na konci zúčtovacího období nevznikl nedoplatek. Museli jsme vzít v úvahu přiměřenost výše záloh vzhledem k vývoji a značnému zvýšení spotřeby u domácností a úpravě cen energií. Věříme, že pro Vás bude příjemnější, pokud vám budeme vracet přeplatek, než kdybyste musel sáhnout do rozpočtu a hradit nedoplatek.

  • Co se stane, když budu hradit původní výši záloh?

    Budete vyzván upomínkou k doplacení neuhrazené částky na záloze. Hrozí Vám odpojení dodávek, protože budeme u Vaší smlouvy evidovat narůstající dluh. Je nutné upravit výši záloh podle zaslaného předpisu.

  • Uhradil jsem původní zálohu, jak mám doplatit rozdíl?

    Zašlete dodatečnou platbu na číslo účtu Raiffeisenbank a.s. č.ú.: 5060011660/5500 nebo Oberbank AG č.ú.: 2211115667/8040. Důležité je abyste správně uvedl VS (variabilní symbol) platby ten identifikuje ke kterému klientovi platba patří. Uhraďte částku rozdílu mezi Vámi zaslanou částkou a předepsanou zálohou.

Chcete se zeptat na něco jiného?
Navštivte stránku pro zákazníky, kde můžete zadat svůj dotaz.